Optimizarea in vederea obtinerii unor pozitii inalte si prioritare in interiorul motoarelor de cautare este un proces care ajuta la favorizarea unor pagini web in cadrul ordonarii rezultatelor atunci cand o persoana realizeaza ocautare. SEO sau Search Engine Optimization este metoda cu ajutorul care motoarele de cautare, in special Google, pozitioneaza pagini web cu continut de calitate pe primele pozitii.
Pentru a utiliza in mod eficient aceasta metoda de promovare, detinatorii website-urilor trebuie sa optimizeze continutul paginilor in asa fel incat acesta sa fie relevant si in concordanta cu cuvintele cheie alese. Prin optimizarea corecta a textelor, aceasta metoda poate aduce noi clienti afacerilor, asigura faptul ca informatiile si produsele cautate sunt gasite la locul potrivit, ajuta la reducerea costurilor de marketing in scopul promovarii online si plaseaza website-urile cele mai relevante pe primele pozitii ale motorului de cautare.
SEO face posibila competitia dintre companiile mari si cele mai restranse, avand in vedere faptul ca o singura afacere se poate afla pe primul loc.
De cate tipuri poate fi optimizarea SEO?
Din punct de vedere tehnic, exista doua modalitati prin care aceasta procedura poate deveni posibila si anume “On Page SEO” si “Off Page SEO”. Atunci cand webmasterii utilizeaza prima metoda, exista cativa factori care trebuie luati in considerare. Asadar,un design al paginii web care sa atraga utilizatorii este esential. Deasemenea, vechimea si relevanta domeniului care gazduieste website-ul este de oimportanta majora, la fel ca si vechimea link-urilor prezente in interiorul paginii.
Scrierea codului trebuie sa fie facuta intr-un mod cat mai eficient.Atunci cand codul are o dimensiune medie, cand incarcarea paginii se realizeaza cu viteza, cand se folosesc tag-uri heading, cand titlurile META si descrierile META sunt prezente, cand paginile inexistente sunt redirectionate si cand link-urile care contin cuvintele cheie sunt rescrise, sansele de a obtine o pagina web cat mai eficient optimizata din punct de vedere SEO sunt mult maimari.
Totodata, dimensiunea mica a imaginilor, marimea paginii web si existenta retelelor sociale in interior sunt factori care influenteaza pozitionarea pe pozitiile motoarelor de cautare. A doua metoda permite webmasterilor sa actioneze in asafel incat sa promoveze continutul paginii web in afara acesteia, cu ajutorul comunicatelor de presa, a promovarii prin intermediul retelelor sociale, a retelelor sociale sau cu ajutorul inscrierii in directoare relevante domeniului din care face parte.
Mai mult decat atat, campaniile Adwords merg mana in mana cu optimizarea SEO, cu toate ca bugetul trebuie sa creasca atunci cand dorintade afirmare este mai mare. Forum-urile, prezentarile Powerpoint, includerea link-urilor in stiri si articole sunt si acestea metode prin care metoda OffPage SEO poate fi implementata.